Wednesday, June 06, 2012

Mi nacimiento

Un día no estuve,
y estuve en el cielo
y estuve en la tierra
y estuve en el mar.
Yo era niño, y sonreía.
Y Dios, que no duerme,
en la tierra quiso verme.

Algo de alma me daba,
el alma con su alma,
un poco de risa
y algo de sonrisa.

Un día de noviembre
vi la claridad del mundo;
con destreza salté y de mi madre
salí. ¡Qué guapo era!
¡Ah, perdonen!; no era feo.

Mijn geboorte

Ooit was ik er niet,
en was ik in de hemel
en was ik op de aarde
en was ik in de zee.
Ik was een kind en glimlachte.
En God die nooit slaapt,
wilde mij zien op aarde.

Iets van een ziel gaf hij mij,
mijn ziel met zijn ziel,
een beetje een lach
en iets van een glimlach.

Een dag in november
zag ik het licht van de wereld;
vaardig sprong ik en ik sprong
uit mijn moeder. Wat was hij mooi!
Ah, pardon!; hij was niet lelijk.

Juan Tomás Ávila Laurel

No comments: